SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio dociera codziennie do 71,5 proc. Polaków. Średni czas słuchania w 2017 roku wyniósł 266 minut

W 2017 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 71,5 proc., a tygodniowy - 91 proc. Z kolei średni czas słuchania uplasował się na poziomie 266 minut - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy zasięg radia w 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 71,5 proc. (21,60 mln osób), po spadku względem poprzedniego roku o 0,5 pkt. proc. (140 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. W historii prowadzenia badań radiowych najniższy zasięg radio zanotowało w 2002 roku (było to 70,7 proc.).

W ciągu tygodnia w zeszłym roku radio docierało do 91 proc. Polaków (w poprzednim roku było to 92 proc.).

Z informacji przekazanych przez Komitet Badań Radiowych wynika, że zasięg dzienny radia w Polsce jest jednym z najwyższych wyników w Europie.

Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym roku wyniósł 266 min. Względem poprzedniego roku obniżył się on o 4 min.

Mimo, że wciąż dominuje słuchanie radia przez tradycyjny odbiornik radiowy FM (66,7 proc.), to Polacy coraz częściej słuchają tradycyjnych stacji radiowych przez internet (7,4 proc.) oraz dekodery telewizji kablowych i platform satelitarnych (3,3 proc.).

39,7 proc. Polaków słucha tylko jednej stacji w ciągu dnia. 19,8 proc. osób słucha 2 stacje, 8,1 proc. - 3, a 4 proc. - 4 i więcej.

Analizując słuchalność kwadransową w dni powszednie i w weekendy wynika, że większą popularnością radio cieszy się w dni powszednie. W obu przypadkach prime-time radiowy występuje między godz. 7.00, a 15.00 (w tym okresie średnio 8,75 mln Polaków słucha radia, a w niektórych kwadransach sumaryczna liczba słuchaczy przekracza 9,2 mln). KBR interpretuje ten fakt, tym że w Polsce słuchanie radia w pracy jest bardzo popularne w przeciwieństwie do wielu innych krajów europejskich.

KBR informuje, że wysoka słuchalność i tak długi prime-time radiowy pozwala reklamodawcom na budowanie skutecznej komunikacji z klientami i wysokie wskaźniki kampanii - zarówno zasięgi jak i częstotliwość.

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego 2017 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Średni udział tej stacji pod względem słuchania w zeszłym roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,3 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,8 pkt. proc. Drugie miejsce zajęło Radio ZET (13,2 proc. udziału; spadek o 0,4 pkt. proc.), a podium uzupełnia publiczna Jedynka (8 proc., w dół o 0,8 pkt. proc.).

Dołącz do dyskusji: Radio dociera codziennie do 71,5 proc. Polaków. Średni czas słuchania w 2017 roku wyniósł 266 minut

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mpo
Zastanawia mnie ta tabelka o zrodle sygnalu radiowego.Dodajac wszystko wychodzi niespelna 78%. A gdzie ponad 1/5 do 100%?
0 0
odpowiedź
User
hmmm
Zastanawia mnie ta tabelka o zrodle sygnalu radiowego.Dodajac wszystko wychodzi niespelna 78%. A gdzie ponad 1/5 do 100%?


Przekazy ustne przez znajomych
0 0
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
Trzecie miejsce Jedynki, to bardzo dobry wynik pomimo, że w radiu misyjnym nie o słupki słuchalności chodzi.
Lewacki RMF jest radiem dla mas. Brak interesujących audycji, grane w kółko te same piosenki, brak pieśni patriotycznych, audycji na żywo też próżno tam szukać. Nawet zapowiadane przez prowadzącego audycję konkursy, są wcześniej nagrane.

Tyle w temacie!
0 0
odpowiedź