SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowy mundial TVP w internecie. Aplikacja mobilna TVP Sport z 1,1 mln pobrań

Dzięki mundialowi internetowe serwisy TVP odnotowały historyczne rekordy.  - Trafiło do nas 40 proc. nowych użytkowników  - informuje członek zarządu Telewizji Polskiej Maciej Stanecki.

Jacek Kurski i Maciej Stanecki na konferencji podsumowującej mundial; fot. Michał Kurdupski Jacek Kurski i Maciej Stanecki na konferencji podsumowującej mundial; fot. Michał Kurdupski

Wszystkie serwisy internetowe należące do Telewizji Polskiej w całym czerwcu 2018 roku dotarły do 8,11 mln użytkowników. W porównaniu do poprzedniego miesiąca nastąpił wzrost liczby użytkowników o 2,37 mln - powiedział wczoraj na spotkaniu prasowym Maciej Stanecki, członek zarządu TVP.

Rekordowe wyniki wszystkich serwisów internetowych TVP

Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że w serwisach TVP użytkownicy w analizowanym miesiącu wygenerowali 120,93 mln odsłon. Średni czas na jednego użytkownika wyniósł 42 minuty i 52 sekundy. - Mamy do czynienia z sukcesem, który można by nawet nazwać początkiem nowej epoki. Zaobserwowaliśmy wzrost liczby użytkowników na wszystkich serwisach nie tylko sportowych ale i też informacyjnych o aż 40 proc. Są to dane absolutnie niespotykane. Jesteśmy przekonani że znaczna część nowych użytkowników zostanie z nami na dłużej - zarówno w serwisach sportowych, jak i rozrywkowych - komentował te dane Stanecki.

Dzienny rekord strony sport.tvp.pl padł 19 czerwca br., kiedy to zanotowano 1,5 mln unikalnych użytkowników oraz 12 mln odsłon (wówczas m.in. odbył się mecz Polska-Senegal).

Stronę mundialową odwiedziło 7,8 mln użytkowników, którzy wygenerowali 55,9 mln odsłon, 59,7 mln odtworzeń materiałów wideo i 14,7 mln odtworzeń transmisji meczów (desktop, mobile, aplikacje).

Mecz Polska-Senegal najchętniej oglądaną transmisją online w dziejach naszego kraju

Rekord oglądalności pojedynczej transmisji padł podczas meczu Polska-Senegal. We wszystkich kanałach (strona, aplikacje mobilne TVP Sport i TVP VOD) z dwoma rodzajami komentarza (Dariusz Szpakowski i Radosław Gilewicz oraz Piotr „Izak” Skowyrski i Maciej Iwański) przynajmniej przez chwilę obejrzało go blisko 600 tys. użytkowników.

W kulminacyjnym momencie transmisję tę śledziło na żywo w internecie ponad 520 tys. ludzi, co się przełożyło na 930 GB wyświetlanych treści w przeliczeniu na 1 sekundę. Jednocześnie jest to najchętniej oglądana internetowa relacja w naszym kraju - Takich liczb w polskim internecie do tej pory jeszcze nie było - komentuje te dane członek zarządu Telewizji Polskiej.

Jak informowano na spotkaniu prasowym, są to dwukrotnie lepsze wyniki od dotychczasowych rekordowych transmisji konkursu drużynowego podczas zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu (295 tys.) i towarzyskiego meczu Polska-Holandia z 2016 roku z komentarzem „Izaka” i Macieja Iwańskiego (300 tys.).

Drugi pod względem oglądalności online na właśnie zakończonym mundialu był mecz Japonia-Polska (łącznie transmisja zanotowała 580 tys. użytkowników). Z kolei rekordowym meczem bez udziału Polaków był półfinałowy pojedynek między Chorwacją i Anglią, który miał 404 tys. użytkowników. - Największą liczbę odtworzeń wygenerował mecz Polska-Senegal. Następnie uplasowały się spotkania Polaków z Japonią i Kolumbią. Czwarte miejsce zajął półfinałowy mecz Chorwacja-Anglia, a piąty był finał, w którym Francja pokonała Chorwację - podsumowuje Stanecki.

Łączna liczba wszystkich odsłon wideo (zarówno w czasie rzeczywistym, jak i odtworzeń w późniejszym okresie) w przypadku topowego meczu - spotkania Polaków z Senegalem - wyniosła 1,54 mln. Najchętniej oglądany pojedynek bez udziału reprezentacji Polski (wspominany już wcześniej mecz Chorwacja-Anglia) sumarycznie miał 873 tys. odsłon wideo.

Z danych Gemiusa wynika, że każdy pojedynczy użytkownik w czasie trwania mundialu oglądał treści wideo w serwisach TVP przez 2 godz. i 48 min.

Jak poinformował Stanecki, po kilkadziesiąt tys. odsłon wygenerowała również każda alternatywna relacja meczu bez udziału komentatorów.

Sam portal sport.tvp.pl od pierwszego do ostatniego dnia trwania mundialu odwiedziło 8,7 mln użytkowników, którzy wygenerowali 109,8 mln odsłon. Dla porównania, podczas mistrzostw świata w 2014 roku serwis odwiedziło 2,5 mln użytkowników, którzy wygenerowali wówczas 10,1 mln odsłon.

Reportaż interaktywny „Projekt: Lewy” dotarł do 1,29 mln użytkowników. Wygenerowali oni 3,63 mln odsłon.

Aplikacja mobilna TVP Sport z 1,1 mln pobrań

Jak podawano na konferencji, łączna ilość instalacji aplikacji TVP Sport od początku istnienia do 15 lipca wyniosła 1,10 mln, z czego od 14 czerwca do 15 lipca br. było to 591 tys. (w ciągu ostatnich 7 dni poprzedzających briefing skorzystało z niej 270 tys. użytkowników).

Największą oglądalność transmisji w aplikacji TVP Sport miał mecz Polska-Senegal - było to 81 tys. unikalnych użytkowników.

TVP zarobiła na mundialu

 Jacek Kurski poinformował, że przychody Telewizji Polskiej z mundialu w Rosji wyniosły 77 mln zł. Wszystkie wydatki związane z wydarzeniem kosztowały publicznego nadawcę 67 mln zł, co oznacza zarobek netto na poziomie 10 mln zł.

Tym samym Telewizja Polska po raz pierwszy w historii zarobiła na wielkiej sportowej imprezie. Jacek Kurski ten fakt tłumaczył tym, że to wynika z polityki firmy prowadzącej do przełamania monopolu Nielsena na polskim rynku. - Po raz pierwszy w historii nie polegaliśmy na pomiarze oglądalności Nielsena. Pokazaliśmy rynkowi, że naszym zdaniem wyniki oglądalności meczów są wyższe i ten przyznał nam rację - komentował Kurski.

Prezes zestawił ze sobą wyniki oglądalności TVP1, TVP2 i TVP Sport w trakcie trwania mundialu z podziałem na MOR i NAM. Z zaprezentowanych informacji wynika, że dane z alternatywnego pomiaru były o 38 proc. wyższe względem pomiarów firmy, która oficjalnie mierzy oglądalność w naszym kraju. - Mundial uwidocznił nam pewną patologię, w jakiej znalazł się system mierzenia oglądalności w Polsce - mówił.

Z wyliczeń publicznego nadawcy wynika, że TVP przez niedoszacowane pomiary Nielsena od 2012 roku straciła nawet 2,4 mld zł. Kurski w najbliższym czasie planuje o tym poinformować Radę Nadzorczą i Walne zgromadzenie akcjonariuszy. - Państwo musi coś zrobić z rynkiem telemetrii w Polsce - komentował.

Średnia widownia wszystkich meczów właśnie zakończonego mundialu pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 3,15 mln osób. Na antenie TVP Sport wszystkie spotkania oglądało dodatkowo 932 tys. widzów, a łączna widownia analizowanych pojedynków emitowanych na głównych antenach i w stacji sportowej wyniosła 4,08 mln osób. Przynajmniej 1 minutę transmisji z tegorocznego mundialu obejrzało 30,72 mln widzów, czyli 86,60 proc. populacji naszego kraju (osoby w wieku 4+ i posiadające w swoim domu odbiornik telewizyjny).

Z kolei łączne cennikowe wpływy reklamowe ze spotkań mundialu transmitowanych w TVP1, TVP2 i TVP Sport wyniosły 232,40 mln zł. Dla porównania 4 lata temu publiczny nadawca na meczach zarobił 153,8 mln zł, a 8 lat temu było to 126 mln zł. Należy jednak pamiętać, że są to dane cennikowe, które nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy mundial TVP w internecie. Aplikacja mobilna TVP Sport z 1,1 mln pobrań

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zen
Zainstalowalem aplikacje na 2 telefonach, kilka spotkan obejrzalem poza domem. Ale po mistrzostwach juz odinstalowalem. Zaleta oczywiscie bylo brak reklam . Wada ze szczegolnie przy dogrywkach i karnych sie sypal obraz i zostawal sam glos szpaka .
0 0
odpowiedź
User
Gość
Sprawdziłem jaką ocene ma ta aplikacja w google play. Komentarze pod aplikacją też czytałem. A może ja trafiłem na inną aplikacje?
0 0
odpowiedź