SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce, wysoko Wirtualnemedia.pl. Nowa kategoria w rankingu

Dziennik "Rzeczpospolita" ponownie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska, a trzecią pozycję zajmuje RMF FM. Wysoko w rankingu mediów internetowych są Wirtualnemedia.pl. Najnowsze badanie zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce sportowej, którego liderami są TVP Sport i Kanał Sportowy. 

Pozycję lidera w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów ponownie zajmuje "Rzeczpospolita" z wynikiem ponad 3,1 tys. cytowań. W sierpniu redakcja dziennika jako pierwsza informowała między innymi o napiętej sytuacji w Poczcie Polskiej, której pracownicy wystąpili do zarządu z żądaniem podwyżki wynagrodzenia zasadniczego od 1 września.

Na drugiej pozycji utrzymuje się Wirtualna Polska wzmiankowana przez inne tytuły mediowe prawie 3 tys. razy.

Podium z awansem o dwie pozycje zamyka RMF FM z liczbą 2,8 tys. odwołań w innych mediach.

Największy awans w rankingu – aż o dziesięć miejsc – odnotował "Dziennik Gazeta Prawna".

WP najmocniejsza w internecie. Wysoko Wirtualnemedia.pl

Najbardziej opiniotwórczą redakcją w sierpniu była Wirtualna Polska, do której informacji dziennikarze odwoływali się blisko 3 tys. razy. Na drugą pozycję awansuje Onet z liczbą ponad 2,6 tys. cytowań. Podium zestawienia tym razem zamyka Interia wzmiankowana 1,6 tys. razy. Czwarte miejsce zajmują Wirtualnemedia.pl z wynikiem 755 wzmianek.

"Rzeczpospolita" przed "GW" i "Faktem" w prasie

Ranking opiniotwórczych tytułów prasowych otwiera "Rzeczpospolita" przed "Gazetą Wyborczą" i "Faktem".  W zestawieniu tytułów prasowych największy awans, aż o osiemnaście miejsc, odnotowało Sieci (308 wzmianek).

W kategorii tygodników i dwutygodników ranking IMM za sierpień otwiera "Wprost" z liczbą 341 wzmianek. Drugie miejsce na podium ex aquo należy do "Sieci" oraz "Vivy" (po 308 cytowań). Na trzeciej pozycji jest "Do Rzeczy" z liczbą 273 powołań w mediach.

"Forbes" z wynikiem 170 cytowań utrzymuje pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Kolejne miejsca zajmują "Twój Styl" i "Press".

TVN24 najbardziej opiniotwórczą telewizją, RMF FM radiem

Pierwsze miejsce najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem ponad 2,7 tys. powołań w innych mediach. Druga pozycja należy do stacji Polsat News, wzmiankowanej zaledwie 28 razy mniej. Podium z awansem o jedno miejsce zamyka TVP Info z liczbą blisko 2 tys. wzmianek.

W rankingu stacji radiowych zdecydowanym liderem w sierpniu było RMF FM (2870 wzmianek). Wyprzedza Radio Zet i TOK FM, wzmiankowane odpowiednio 2068 i 683 razy.

Money i "Rzeczpospolita" najczęściej cytowanymi mediami ekonomicznymi

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsca stale zajmują "Dziennik Gazeta Prawna", "Puls Biznesu", "Forbes" i "Parkiet".

Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money z liczbą 431 powołań w innych mediach. Na drugiej i trzeciej pozycji znajdują się kolejno Business Insider (403) oraz Bankier (185).

Media branżowe. TVP Sport opiniotwórczy w sporcie, Rynek Zdrowia w tematyce zdrowotnej

Na pierwsze miejsce w zestawieniu mediów o tematyce medycznej i zdrowotnej awansuje Rynek Zdrowia, do którego polskie media odwoływały się 125 razy. Miejsce drugie zajmuje Medonet (91 cytowań), a podium zamyka Puls Medycyny (56).

Po raz pierwszy Instytut Monitorowania Mediów zebrał informacje o najczęściej cytowanych mediach sportowych.

W pierwszym zestawieniu pozycję lidera zajmuje stacja TVP Sport, na której informacje dziennikarze powoływali się w sierpniu 771 razy. Miejsce drugie należy do Kanału Sportowego (368 cytowań), a podium zamyka portal WP Sportowe Fakty, do którego informacji media odwoływały się 345 razy.

"Gazeta Krakowska" najbardziej opiniotwórczym tytułem regionalnym

Liderem opiniotwórczych mediów regionalnych pozostaje "Gazeta Krakowska" z liczbą 117 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z wynikiem 111 wzmianek zajmuje Radio Gdańsk, a podium zamyka Radio Poznań z liczbą 94 odniesień w innych mediach.

RASP liderem wydawnictw

Tak jak w ubiegłym miesiącu, pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Medonet, Plejada i Przegląd Sportowy) łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 6,7 tys. razy.

Na drugie miejsce awansuje Agora, której redakcje (Gazeta Wyborcza, Radio Zet, TOK FM, Radio Plus, Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl) były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 6,4 tys. razy.

Podium zamyka Cyfrowy Polsat (5,2 tys.) reprezentowany przez Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interię, Pomponik oraz TV4.

 

Dołącz do dyskusji: "Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce, wysoko Wirtualnemedia.pl. Nowa kategoria w rankingu

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
John
Ktoś z mediów jeszcze zwraca uwagę na ten ranking? Przecież to najczęściej manipulowane zestawienie na rynku 😁
Wystarczy zapłacić pewnemu lokalnemu wydawcy, który posiada wiele tytułów lokalnych, aby nabić sobie statystykę. Ciekawe, że RP nie przeszkadza to, że dogadują się tak naprawdę z Orlenem?
odpowiedź
User
PIS
ten ranking jest tak wiarygodny jak milion SERÓW tuska
odpowiedź
User
aaa
Redaktor naczelny WM buduje swoje ego tym rankingiem po zażyciu supermocy :)
odpowiedź