SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM liderem w większości największych polskich miast. „Grupa lojalnych słuchaczy”

Liderem rynku radiowego w większości największych polskich miastach i aglomeracjach w okresie od marca do sierpnia br. było RMF FM. Wyjątkiem był Wrocław, gdzie na pierwsze miejsce awansowało TOK FM. - Silna pozycja RMF FM, konsekwentna realizacja polityki programowo-promocyjnej, uniwersalny format muzyczny, a jednoczenie jakościowe treści informacyjne i publicystyczne przyciągają uwagę słuchaczy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Kozielewska, senior communications manager w One House.

W okresie od marca do sierpnia 2022 roku pozycję lidera rynku radiowego w Warszawie zajęło RMF FM. Stacja zanotowała średni dobowy udział słuchania na poziomie 15,4 proc. (względem analogicznego okresu rok wcześniej stacja miała wzrost o 3,4 pkt. proc.) - wynika z raportu Radio Track Kantar Polska, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie miejsce zajęło TOK FM (wzrost z 11,4 proc. do 13,6 proc.), które awansowało z trzeciej lokaty. Podium uzupełnia Radio ZET (z 12 proc. do 12,1 proc.), które przed rokiem było liderem. Czwartą pozycję zajęła Eska (z 5,6 proc. do 6,3 proc.), która przed rokiem była piąta.

AntyRadio wyprzedziło RMF MAXXX w Aglomeracji Śląskiej

W Aglomeracji Śląskiej w analizowanym okresie także uplasowało się RMF FM. Stacja zanotowała średni dobowy udział słuchania na poziomie 36,7 proc. (względem fali marzec-sierpień 2021 wzrost wyniósł 0,4 pkt. proc.).

Drugie miejsce zajęło AntyRadio (wzrost z 7,3 proc. do 7,8 proc.), które wyprzedziło RMF MAXXX (z 7,7 proc. do 6,6 proc.). Czwarte było Radio ZET (z 5,2 proc. do 6 proc.).

11 pkt. proc. udziału przewagi RMF FM nad drugim TOK FM w Trójmieście

Pozycję lidera rynku radiowego w Trójmieście w fali marzec-sierpień br. zajęło RMF FM. Stacja zanotowała wzrost średniego dobowego udziału słuchania z 18,7 proc. do 22,7 proc.

Wiceliderem było TOK FM (wzrost z 11,8 proc. do 12 proc.). Podium uzupełnia Radio ZET (wzrost z 12 proc. do 10,5 proc.). Czwarte było Antyradio (z 9,2 proc. do 10 proc.).

W Krakowie RMF FM z aż 21 pkt. proc. przewagi

Miejsce pierwsze w Krakowie zajęło RMF FM. Udział stacji wyniósł 30 proc. (w analogicznym okresie rok wcześniej było to 24,9 proc.).

Wiceliderem było TOK FM (spadek z 9,7 proc. do 8,6 proc.). Podium uzupełnia Radio ZET (z 8,5 proc. do 7,8 proc.). Czwarte było AntyRadio (z 4,3 proc. do 5,2 proc.), które awansowało z siódmej lokaty.

Eska wyprzedziła Radio ZET w Łodzi

Pozycję lidera rynku radiowego w Łodzi w okresie od marca do sierpnia 2022 roku zajęło RMF FM. Stacja względem analogicznego okresu ub.r. zanotowała spadek średniego dobowego udziału słuchania z 20,4 proc. do 16,6 proc.

Drugie miejsce zajęła Eska (wzrost z 9,8 proc. do 12,5 proc.), która wyprzedziła Radio ZET (spadek z 11,8 proc. do 10,1 proc.). Czwartą lokatę zajęło TOK FM (wzrost z 7,8 proc. do 9,6 proc.), które awansowało z miejsca piątego.

Złote Przeboje zwiększyły słuchalność w Poznaniu

Pozycję lidera rynku radiowego w Poznaniu w analizowanej fali zajęło RMF FM. Stacja zanotowała spadek średniego dobowego udziału słuchania z 19,6 proc. do 19,4 proc.

Drugie miejsce zajęło TOK FM (wzrost z 9,5 proc. do 10,9 proc.). Podium uzupełnia Eska (z także 9,5 proc. do 10,5 proc.), która spadła z drugiej lokaty. Czwarte były Złote Przeboje (z 6,7 proc. do 8,5 proc.).

TOK FM wyprzedziło RMF FM we Wrocławiu

Na pozycję nowego lidera rynku radiowego we Wrocławiu w okresie od marca do sierpnia br. awansowało TOK FM, które wyprzedziło RMF FM. Średni dobowy udział stacji wyniósł 13,2 proc. (wzrost względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,9 pkt. proc.).

Wspomniane wyżej RMF FM spadło na miejsce drugie (spadek z 13,7 proc. do 12,9 proc.). Podium uzupełnia Eska (wzrost z 7,1 proc. do 9,9 proc.), która awansowała z piątej lokaty. Czwarte miejsce zajęło Antyradio (z 8,2 proc. do 8,9 proc.).

„RMF FM charakteryzuje się grupą lojalnych słuchaczy”

Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl senior communications manager w One House Marta Kozielewska, RMF to lider rynku radiowego od wielu lat.

- Odbiorcy radia najczęściej są wierni jedne ulubionej rozgłośni, a RMF FM charakteryzuje się grupą lojalnych słuchaczy. Ta stabilna pozycja widoczna jest również w dużych miastach, których mieszkańcy większość czasu spędzają poza domem. Radio jako medium towarzyszy im w wielu sytuacjach w ciągu dnia, stąd jest jednym z ważniejszych kanałów dotarcia do wielkomiejskiej grup. Nie bez znaczenia jest fakt, że radia najczęściej słuchamy w samochodzie, m.in. podczas dojazdów i powrotów z pracy. Konsumenci radia w samochodzie stanowią większość jego odbiorców, a są to jednocześnie osoby dorosłe, pracujące, częściej z wykształceniem średnim i wyższym - mówi ekspertka.

Kozielewska tłumaczy, że „silna pozycja stacji, konsekwentna realizacja polityki programowo-promocyjnej, uniwersalny format muzyczny, a jednoczenie jakościowe treści informacyjne i publicystyczne przyciągają uwagę słuchaczy”. - Zarazem popularność stacji różni się w poszczególnym miastach. Miażdżącą przewagę lidera można obserwować w Aglomeracji Śląskiej oraz Krakowie, z którego stacja się wywodzi. W pozostałych miastach RMF FM musi mierzyć się z silnymi rywalami, takim jak Radio ZET, Eska, czy TOK FM, które zyskuje coraz większe grono słuchaczy - komentuje ekspertka z One House.

RMF FM zdecydowanym liderem w całym rynku

W okresie od czerwca do sierpnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM (31,7 proc. udziału), które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu (o 2,2 pkt. proc.).

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,7 proc. (po spadku o 0,5 pkt. proc.). Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,7 proc., po spadku o 0,6 pkt. proc. - największym w zestawieniu.

Tuż za podium znalazła się Jedynka. Udział stacji spadł o 0,4 pkt. proc. do 4,7 proc. Czołową piątkę ex aequo uzupełniają Audytorium 17 i RMF MAXXX z udziałem na poziomie 4,3 pkt. proc. Wynik pierwszej z tych stacji spadł o 0,3 pkt. proc., a drugiej - wzrósł o 0,2 pkt. proc.

Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem w większości największych polskich miast. „Grupa lojalnych słuchaczy”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
D
Poprawcie tytuł artykułu "RMF FM liderem w większości największych polskich miastach" na "RMF FM liderem w większości największych polskich miast"


odpowiedź
User
Haim Kilkenheim
Słuchaczy, ale jakich ? RMF to radio tła, grające w biurach, barach, busach itp. Zresztą, to nie radio - tylko całodzienne bloki reklamowe, poprzetykane tu i ówdzie muzyką.
odpowiedź
User
qba
Nigdy nie zrozumiem fenomenu obecnego RMF FM. Muzyczna papka i reklamy, silący się na żart prowadzący. Rozgłośnia jakich w Polsce wiele.
RMF24 za to jest rewelacyjne.
odpowiedź