SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „The Wall Street Journal”: Media dogadujące się z Facebookiem czy Google mogą stracić kontrolę nad swoimi treściami

Will Lewis, dyrektor generalny Dow Jonesa, wydawcy „The Wall Street Journal” przestrzega media, które zbyt łatwo angażują się w takie platformy jak Instant Articles Facebooka. - Poważne treści są wypierane przez koty na deskorolkach, a umowy z platformami internetowymi powinny zawierać element subskrypcji - podkreśla Lewis.

Swoją opinię na temat obecnego kierunku, w jakim podążają media na platformach cyfrowych Will Lewis przedstawił podczas jednej z konferencji odbywająceych się w trakcie festiwalu Cannes Lions.

Lewis, który przed objęciem stanowiska szefa Dow Jonesa był między innymi naczelnym „The Daily Telegraph” przestrzega swoich kolegów i zarazem konkurentów na rynku mediów przed zbyt pochopnym uleganiem pokusie wiązania się z internetowymi gigantami w rodzaju Google czy Facebooka, który ostatnio rozpoczął rozwijanie wraz z wydawcami projektu Instant Articles (więcej o nim).

- Pytanie brzmi czy powinniśmy jak bezgłowe kurczaki gnać na każde zawołanie Apple czy Facebooka - zastanawiał się Lewis. - Czy też może powinniśmy zatrzymać się na chwilę i przemyśleć to jaki kształt porozumienia z tymi firmami będzie najlepszy dla wydawców?

Szef Dow Jonesa przyznał, że dla rynku budującą i optymistyczną okolicznością jest pojawienie się na nim w ostatnich latach dynamicznych, nowoczesnych graczy w rodzaju Huffington Post, BuzzFeeda czy Mashable. Jednocześnie jednak zwrócił uwagę na niebezpieczeństwa związane z szybkim, niemal fabrycznym produkowaniem treści spowodowanym przez rosnącą konkurencję.

- W rezultacie wartościowe treści są często wypierane i zalewane przez materiały w rodzaju kotów na deskorolkach - zauważył Lewis. - Traci na tym nie tylko przekaz istotnych i znaczących informacji, ale także łączność pomiędzy czytelnikami a wydawcami i dziennikarzami. To w przyszłości może się zemścić. Media, które decydują się na lekkomyślną współpracę z internetowymi gigantami ryzykują także utratę kontroli nad swoimi własnymi treściami. Nie chodzi o to, że przestaną być właścicielami tych materiałów, ale w pogoni za wszelką cenę za akceptacją użytkowników Facebooka czy Google mogą stracić z oczu najważniejsze wartości swojego dziennikarstwa.

Szef Dow Jonesa przyznał, że „WSJ” jest w trakcie rozmów między innymi z Facebookiem, jednak do tej pory nie zdecydował się na przystąpienie do projektu Instant Articles. Opory Lewisa i innych menedżerów budzi model monetyzacji rozpowszechnianych w ten sposób treści.

- Reklamy, które mają się pojawiać przy artykułach, to za mało - tłumaczył Lewis. - Jesteśmy skłonni przystąpić do podobnych inicjatyw tylko wtedy, gdy oferowany model współpracy będzie oferował jakiś element subskrypcji i płatności za treści przez czytelników - zapowiedział.

Tymczasem „The Wall Street Journal”, w którym wiele materiałów jest obecnie udostępnianych za opłatą, informuje, że według nieoficjalnych źródeł pochodzących z Facebooka platforma Instant Articles może wystartować w pełnej, a nie testowej jak dotąd formie w ciągu kilku najbliższych dni.

Niektórzy wydawcy są już przygotowani na ten moment. Według dostępnych informacji „The New York Times” chce publikować w Instant Articles ok. 30 artykułów dziennie, pomiędzy 30 a 40 materiałów zamierza z kolei zamieszczać na Facebooku NBC News. „The Atlantic” deklaruje, że będzie kierował do Instant Articles większość wygenerowanych u siebie treści, podobną politykę zapowiada też BuzzFeed.

Oficjalnie Facebook nie podaje daty pełnego uruchomienia Instant Articles. Rzecznik serwisu zastrzega, że nawet po oficjalnej premierze platformy na początku będzie ona dostępna jedynie dla grupy wybranych użytkowników, bowiem Facebook chce sprawdzić w jaki sposób zareagują oni na ofertę w postaci Instant Articles.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „The Wall Street Journal”: Media dogadujące się z Facebookiem czy Google mogą stracić kontrolę nad swoimi treściami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
Głupcy, idą na rzeź, jak na bal sylwestrowy.
0 0
odpowiedź