SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat wyprzedził TVP1 w DVB-T w 2016 roku. TVP ABC z największym wzrostem

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w ub.r. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Zygmunt Solorz Zygmunt Solorz

W 2016 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat, który awansował z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do 2015 roku zmniejszył się o 0,48 proc. i wyniósł 14,55 proc.

Na drugą lokatę spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 13,90 proc., po spadku o 7,40 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,68 proc. i wyniósł 10,17 proc.

Oczko niżej znalazł się TVN, którego udział spadł o 2,81 proc. do 10,04 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału zmalał o 6,31 proc. do 6,09 proc.

Szóste miejsce zajął kanał TV Puls, którego średni udział w zeszłym roku wyniósł 4,80 proc. (rok wcześniej było to 4,95 proc.).

Z kolei dwa oczka niżej znalazł się siostrzany Puls 2, który awansował z miejsca dziewiątego. Stacja ta zwiększyła swój udział o 6,11 proc. do 4,17 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 40,96 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 12. pozycję. Jego średni udział wyniósł 2,34 proc.

Z kolei najwięcej w ub.r. straciła TVP Polonia - było to 49,41 proc. do 0,43 proc. udziału. Kanał ten jednak od lipca ub.r. nie jest obecny w trzecim multipleksie DVB-T - miejsce tej stacji od września ub.r. zajęło TVP Info, które rozpoczęło nadawanie w wysokiej rozdzielczości .

Od 24. do 28. miejsca w zestawieniu zajęły kanały, które wystartowały w 2016 roku (8TV - 0,22 proc. udziału, Zoom TV, Nowa TV i Metro po 0,02 proc. oraz WP - 0,01 proc.). Należy jednak wziąć pod uwagę, że podane dane, to średnie liczone nie od dnia startu danej stacji, tylko od 1 stycznia ub.r., kiedy stacje jeszcze nie nadawały.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 4+

Dynamika

rok

Poz.

Stacja

2016

2015

W proc.

1

Polsat

14,55%

14,62%

-0,48%

2

TVP1

13,90%

15,01%

-7,40%

3

TVP2

10,17%

10,45%

-2,68%

4

TVN

10,04%

10,33%

-2,81%

5

TVP INFO

6,09%

6,50%

-6,31%

6

TV PULS

4,80%

4,95%

-3,03%

7

TV4

4,74%

4,54%

4,41%

8

Puls 2

4,17%

3,93%

6,11%

9

TVN7

4,05%

3,95%

2,53%

10

TV6

3,29%

2,73%

20,51%

11

TTV

3,08%

2,77%

11,19%

12

TVP ABC

2,34%

1,66%

40,96%

13

TVP3

2,06%

2,03%

1,48%

14

Stopklatka

1,99%

1,76%

13,07%

15

Fokus TV

1,90%

1,58%

20,25%

16

TVP Rozrywka

1,78%

1,90%

-6,32%

17

ATM Rozrywka

1,76%

1,64%

7,32%

18

Polo TV

1,63%

1,58%

3,16%

19

TVP Historia

1,10%

1,26%

-12,70%

20

Polsat Sport News

0,78%

0,87%

-10,34%

21

TVP Kultura

0,75%

0,78%

-3,85%

22

Eska TV

0,63%

0,85%

-25,88%

23

TVP Polonia

0,43%

0,85%

-49,41%

24

8TV

0,22%

-

-

25

Zoom TV

0,02%

-

-

25

Nowa TV

0,02%

-

-

25

Metro

0,02%

-

-

28

WP

0,01%

-

-

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,74 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 0,89 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 3,31 proc. do 12,49 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,12 proc., spadek o 11,16 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP2 (8,09 proc.; w dół o 6,47 proc.).

Najchętniej oglądaną stacją tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” pozostaje TV Puls (6,08 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 53,33 proc. do 2,53 proc. Najwięcej w tym ujęciu też straciła TVP Polonia - było to 53,85 proc. do 0,36 proc. udziału.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 16-49

Dynamika

rok

Poz.

Stacja

2016

2015

W proc.

1

Polsat

16,74%

16,89%

-0,89%

2

TVN

12,49%

12,09%

3,31%

3

TVP1

8,12%

9,14%

-11,16%

4

TVP2

8,09%

8,65%

-6,47%

5

TV PULS

6,08%

6,60%

-7,88%

6

TV4

5,59%

5,58%

0,18%

7

Puls 2

4,91%

4,85%

1,24%

8

TVN7

4,51%

4,44%

1,58%

9

TV6

4,14%

3,70%

11,89%

10

TTV

3,83%

3,46%

10,69%

11

Polo TV

2,81%

2,63%

6,84%

12

TVP ABC

2,53%

1,65%

53,33%

13

TVP INFO

2,40%

2,89%

-16,96%

14

Fokus TV

2,33%

1,84%

26,63%

15

Stopklatka

2,32%

2,12%

9,43%

16

ATM Rozrywka

2,26%

2,12%

6,60%

17

TVP Rozrywka

1,62%

1,90%

-14,74%

18

TVP3

1,19%

1,21%

-1,65%

19

Eska TV

1,16%

1,56%

-25,64%

20

TVP Historia

1,02%

1,24%

-17,74%

21

Polsat Sport News

0,72%

0,85%

-15,29%

22

TVP Kultura

0,70%

0,74%

-5,41%

23

8TV

0,40%

-

-

24

TVP Polonia

0,36%

0,78%

-53,85%

25

Zoom TV

0,03%

-

-

25

Nowa TV

0,03%

-

-

27

Metro

0,02%

-

-

28

WP

0,01%

-

-

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVP1 w DVB-T w 2016 roku. TVP ABC z największym wzrostem

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DK
Te dane to już po audycie i zmianach w panelu Nielsen Audience Measurement czy jeszcze na starych zasadach? Czy wyniki audytu będą upublicznione?
0 0
odpowiedź
User
Ała
Zobaczcie jak mało spada TVPINFO wśród ludzi, którzy nie mają alternatywy. Propaganda skierowana do osób bardziej tradycyjnie nastawionych do zmian systemu odbioru TV lub biedniejszych, nadal może być nośna. A jednak nawet tutaj zauwazalnie spada.
0 0
odpowiedź
User
Hacek
Dużo ostatnio newsów o tym, że Polsat góruje w tych wszystkich zestawieniach oglądalności. Coś w tym musi być bo u mnie też najczęściej leci. Fajne seriale i chyba najlepsze programy rozrywkowe - pewnie to przyciąga ludzi.
0 0
odpowiedź