SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w Telewizji Polskiej w 2018 roku zdrożeją o 2-8 proc., indywidualne rabaty od 15 mln zł wydatków

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej wprowadziło nowe zasady sprzedaży reklam na 2018 rok. Próg wydatków dla indywidualnych rabatów podniesiono z 8 do 15 mln zł, wprowadzono też nową grupę sprzedażową. Podwyżka cen nie przekroczy 8 proc.

Jak podaje Biuro Reklamy TVP, wprowadzone zasady są kontynuacją polityki przejrzystych, publikowanych kosztów zakupu. Najważniejszą z nowości jest wprowadzenie zmienionej grupy sprzedażowej: wszyscy w wieku 16+. Reklamy kupione w tej grupie będą planowane bezpośrednio po zakupie cennikowym i przed grupą wszyscy w wieku 16-59.

- TVP jako pierwsza spośród nadawców telewizyjnych zauważyło potencjał zakupowy grupy 49+ - mówi Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP. - Jako pierwsi rozszerzyliśmy grupę komercyjną do wieku 59. Teraz idziemy krok naprzód. Widzimy jednocześnie zmiany w strukturze demograficznej społeczeństwa i rosnącą siłę zakupową 60-latków. Pamiętajmy, że osoby w wieku 18-49 odpowiadają za zakupy w wielkości 278 mld zł rocznie, a osoby w wieku 50+ - 258 mld zł. Możliwość zakupu nowej grupy celowej wraz z utrzymaniem grupy 16-59 pozwoli na lepsze dopasowanie kupowanych reklam do profilu konsumenta reklamodawcy - dodaje Czuba.

Drugą istotną zmianą jest rozszerzenie progów budżetowych i wprowadzenie nowego progu wydatków dla negocjowania indywidualnych rabatów. W ub.r. progów było dziewięć: do 0,19 mln zł, 0,2-0,49 mln zł, 0,5-0,99 mln zł, 1-1,99 mln zł, 2-2,99 mln zł, 3-3,99 mln zł, 4-4,99 mln zł, 5-6,49 mln zł i 6,5-7,99 mln zł. Przy takich progach maksymalny rabat wynosił do 48 proc.

W przyszłym roku dochodzą trzy kolejne, a wraz z nimi nowe poziomy rabatów (do 52 proc.): 8-9,99 mln zł (z rabatem do 48 proc.), 10-11,99 mln zł (rabat do 50 proc.) i 12-14,99 mln zł (do 52 proc.).

Tym samym Biuro Reklamy TVP zwiększyło reklamodawcom limit, dla którego możliwe są negocjacje indywidualnych rabatów. W 2017 roku było to możliwe, gdy budżet reklamowy wydany w TVP przekraczał 8 mln zł. Teraz jest to możliwe przy inwestycjach od 15 mln zł. - Zależy nam na przejrzystości polityki sprzedaży oraz na równym dostępie i równym traktowaniu reklamodawców. Kontynuujemy politykę otwartego publikowania kosztów - czytamy w komunikacie TVP.

Polityka sprzedaży na 2018 r. zakłada wzrost cen. Podwyżka jest jednocyfrowa i różna w zależności od wielkości budżetu. Wzrost cen jest rożny w zależności od anteny i poziomu inwestycji i w publikowanych progach budżetowych jest w przedziale od 2 do 8 proc.

Centrum Informacji TVP przekazało nam, że podwyżka przy zakupie pakietowym w grupie 16-59 w progach publikowanych nie przekracza 8 proc. Wyjaśniło, że podstawowym powodem wzrostu cen jest rosnący popyt na reklamę telewizyjną oraz pozytywne prognozy dla gospodarki i rynku reklamowego na przyszły rok.

- Zarówno gospodarka jak i rynek reklamowy są w dobrej kondycji - komentuje zmianę cen reklam Ewelina Czuba. - Druga połowa roku w telewizji cechowała się znaczącą przewagą popytu na czas reklamowy nad jego podażą. W związku z tym podwyżka cen była nieunikniona i ma szansę zbalansować popyt z podażą - wyjaśnia.

Bez zmian pozostały upusty za zakup z cennika. Podobnie jak w tym roku do 5 proc. zniżki dostaną reklamodawcy, którzy na zakup z cennika przeznaczą od 50 do 59,99 proc. swojego budżetu. Z kolei marketerzy, którzy wydadzą w ten sposób cały swój budżet mogą liczyć na zniżkę do 30 proc.

W 2018 roku nie będzie już obowiązywał 2-proc. rabat za udział kanałów tematycznych. Ponadto zwiększa dopłaty za tzw. spoty zerowe z 10 do 12 zł, wprowadza dopłatę do prime time dla anten tematycznych - 55 proc.

Biuro Reklamy TVP jako drugie po TVN Media ogłosiło zasady sprzedaży reklam na 2018 rok. Ceny na antenach kanałów TVN oraz w stacjach tematycznych Premium TV mają wzrosnąć od 4 do 8 proc., a minimalny poziom inwestycji umożliwiający indywidualne rabaty wynosi 25 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Reklamy w Telewizji Polskiej w 2018 roku zdrożeją o 2-8 proc., indywidualne rabaty od 15 mln zł wydatków

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
Marzy mi się telewizja publiczna całkowicie bez reklam, utrzymywana wyłącznie z abonamentu płaconego przymusowo przez całe społeczeństwo (niezależnie od tego, czy komuś podoba się konserwatywna propaganda w TVP, czy nie). Dzięki temu mielibyśmy misję 24 godziny na dobę, na wszystkich kanałach. I nie ważne, że słupki oglądalności poleciałyby ostro w dół - wszak nie o słupki powinno chodzić w telewizji publicznej, tylko o programy misyjne będące przeciwieństwem komercji. Czekam na to i czekam, ale wierzę, że w końcu się doczekam i to jeszcze za obecnie trwającej kadencji PiS.
odpowiedź
User
Marek
Oglądalność TVP spada w grupie komercyjnej. Rynek reklamy telewizyjnej w 2018 roku w wersji optymistycznej urośnie o 2-4%. Podwyższenie cen przez TVP nie ma sensu, chyba że będą mieć większą oglądalność.
odpowiedź
User
-
Za dwa lata przeczytamy o rosnącej roli 70-latków ;) Program TVP ratuje kontent sportowy (skoki, igrzyska czyli znowu skoki i reprezentacja piłkarska) zwłaszcza w 2018 roku. Ale to w sumie realnie tylko ok. 200 godzin programu a rok ma tych godzin znacznie więcej ;)
odpowiedź