SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Polska szuka firmy do audytu telemetrii Nielsen Audience Measurement

Telewizja Polska rozpoczęła dialog techniczny dotyczący audytu panelu telemetrycznego realizowanego przez Nielsen Audience Measurement. Nadawca od wielu miesięcy krytykuje badanie prowadzone przez tę firmę.

Jacek Kurski, prezes Telewizji PolskiejJacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej

Rozpoczęty dialog techniczny poprzedza przeprowadzenie przetargu na wybór firmy, która dokona audytu telemetrii realizowanej przez Nielsen Audience Measurement. TVP chce sprawdzić zgodność tego panelu z powszechnie akceptowanymi standardami TAM (Television Audience Measurement) oraz ocenić stopień adekwatności stosowanego przez Nielsena pomiaru widowni telewizyjnej w odniesieniu do zmian na rynku telewizyjnym.

Celem dialogu technicznego jest pozyskanie przez Telewizję Polską informacji na temat zastosowania możliwych procedur kontroli realizowanego przez NAM badania. W ramach tej kontroli nadawca chce sprawdzić, czy w pomiarze faktycznie są stosowane procedury deklarowane przez NAM, czy są one zgodne ze standardami TAM.

Od firm biorących udział w dialogu TVP oczekuje też zaprezentowania sposobu prowadzenia audytu oraz wskazania najefektywniejszego sposobu weryfikacji panelu Nielsen Audience Measurement. Nadawca chce również dowiedzieć się, na ile zasadne jest przyjmowanie do wyceny atrakcyjności reklamowej poszczególnych nadawców grupy rozliczeniowej 16-49 lat, zweryfikować i ocenić stopień wykonania zleceń poaudytowych dla pomiaru NAM prowadzonego w TVP w latach 2011-2012.

Zainteresowane firmy mogą składać wnioski o dopuszczenie do dialogu do 13 lipca br. TVP zastrzega, że informacja o rozpoczęciu dialogu technicznego nie jest równoważna z zaproszeniem do składania ofert.

TVP krytykuje badanie Nielsena, chce nowego pomiaru telemetrycznego

Telewizja Polska od dwóch lat regularnie krytykuje badanie telemetryczne realizowane przez Nielsen Audience Measurement. Kierownictwo nadawcy uważa, że jest ono oparte na zbyt małej liczbie gospodarstw domowych, których rozmieszczenie terytorialne nie jest reprezentatywne dla całego społeczeństwa.

Już wiosną 2016 roku TVP zwróciła się do Nielsena o kody pocztowe uczestników pomiaru. Firma badawcza ich nie przekazała, uzasadniając to ochroną danych osobowych. Jesienią 2016 roku firmy porozumiały się, że audyt rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego przeprowadzi podmiot wybrany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska.

W ostatnich tygodniach Telewizja Polska chwaliła się wysoką oglądalnością transmisji meczów piłkarskich mistrzostw świata, podając wyniki własnego pomiaru, opartego na danych ok. 190 tys. klientów usługi telewizyjnej Netii. W tym pomiarze programy TVP osiągają znacznie wyższe wyniki niż w badaniu Nielsen Audiencem Measurement.

Jednocześnie w kilku materiałach w programach informacyjnych skrytykowano badanie Nielsena oraz kilku menedżerów tej firmy.

Telewizja Polska ofertę reklamową przy transmisjach z mundialu sprzedawała drożej, zgodnie z wartościami w cenniku, opierając się na modelu oglądalności rzeczywistej (MOR), a reklamodawcy akceptowali ten sposób rozliczania.

- Zmusza nas to do podjęcia kroków w stosunku do Nielsena i rynku - po raz kolejny zażądamy audytu w Nielsenie i sami zgłosimy audytora. Oczekujemy, że firma Nielsen bez żadnych warunków zaakceptuje zgłoszonego przez nas profesjonalnego audytora - stwierdził prezes TVP Jacek Kurski dwa tygodnie temu. Dodał, że nadal nie został zrealizowany audyt, który miało koordynować IAA.

Kurski zapowiedział także uruchomienie nowego systemu wyceniania czasu reklamowego. Zostaną w nim wykorzystane wyniki z pomiaru wśród klientów Netii.

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska szuka firmy do audytu telemetrii Nielsen Audience Measurement

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Romek
I tak już trzeci rok trwa przygotowanie do audytu w Nielsenie.
odpowiedź
User
Derick
Update 2018-07-06
Ekspert od wirtuaIu poIeca... JesIi ktos ma w przegladarce na komputerze stacjonarnym komunikat, przy wejsciu na witryne, czy na odtwarzaczu wideo html5 o wwyyIIaacczzeenniiuu bbIIookkoowwaanniiaa reklam, to zastosuj w przegladarce rozszerzenie Adguard (zastepuje kiepski AAddbbIIoocckk+ i uBlock, czy bbIIookkeerraa Opery opartego o listy i reguly uBlock (sprzedane biale listy).
Jesli ktos napotka problem z wykrywaniem w nowej wersji softu html5, czy witryny, to po przez formularz w opcjach zglosic na Github Adguarda.

Na urzadzeniach mobilnych koniecznie stosowac przegladarke Yandex Browser with Protect, lub kiedy sie komus sypie wersje Yandex beta ze sklepu Androida (ma opcje kompresji danych i video on/off - mobilnie oszczedzanie pakietow danych a zarazem firmowe proxy), lub Samsung Internet Browser - wespol z apk. Adguard (darmowo dziala tylko z tymi dwiema przegladarkami mobilnymi).
Przy darmowych wesjach nigdy nie konsumowac tresci za pomoca dedykowanych aplikacji mobilnych, bo tam nie bedzie mozna zzaabbIIookkoowwaacc zbednych a irytujacych elementow.
W rozszerzeniu i apk. Adguard zalaczyc dodatkowo filtry Annoyances i najwazniejsze reguly AAnnttii-AAddbbIIoocckk KKiiIIeerr. Mozna opcjonalnie wlaczyc AAddbbIIoocckk polskie reguly i odznaczyc filtr uzytecznych reklam.

Jezeli kogos wkurzaja autopleje video, to rozszerzenie Disable HTML5 Autoplay. Obydwa dodatki (desktop) dostepne na Chrom, Opere, Firefoxa i Safari.
Pilnujac aktualizacji gwarancja, ze tak na desktop, jak i mobilnie w duecie Yandex/S.I.B. - Adguard nie zobaczycie zadnych reklam, smieci, aanttyyaaddbbIIookkooww i komunikatow pochodnych RODO (wycofajcie zgody tam gdzie macie logowane konta - do aktywnosci ZGODY nie beda Wam juz potrzebne) a surfowanie przyspieszy.
Dodatki i apki sa bardzo przyjazne dla laika.

Natomiast jeżeli chcecie zzaabbIIookkoowwaacc wszystkie statystyki, wybrane skrypty, podpiete moduly spolecznosciowe i ciasteczka szpiegujace witryn na amen, to rozszerzenie uMatrix, ale to dla tych (komputerowcy), ktorzy co najmniej maja wiedze z jakich elementow zbudowana jest witryna internetowa i co do czego sluzy.
Nie dajcie zarabiac animatorom pozorow, platnym botom, oszustom, kasujacym i bbllookkuujjaaccyymm komentarze, posty i wszystkim skrajnie komercyjnym ppoorrttaIIoomm. Wiele niezbednych informacji o wirtualu, porad, instrukcji tekstowych, jest na adresie u t n . pl / Interia - Mordoru (wpisz bez spacji).
Sekcja o mobilnych przegladarkach tam nieaktualna - rozbudowana, nowa wersja sekcji wkrotce,.. przy wenie. ;-)
odpowiedź
User
Mariusz
Może tak audyt sondażowni, które prowadzą badania preferencji wyborczych, których wynikiem jest nieustannie rosnące poparcie dla PiSiorów?! Wtedy pewnie wyjdzie Szydło z worka...
odpowiedź